Isnin, 19 November 2007

Bermulanya cuti persekolahan

Hari ini bermulanya cuti persekolahan. Bermulalah edisi jerit menjerit, gaduh, bertengkar, menangis dan sebagainya. Ibu pun..bermulalah episod membesarkan volume suara, episod meleraikan pergaduhan, sakit kepala, dan semuanya...

Kadang-kadang,geram ada, kelakar pun ada dengan gelagat anak-anakku. Untuk seminggu pertama ini, aku biarkan mereka melakukan aktiviti yang mereka gemar...apalagi...menonton tv..kartun, game, PS2, berbasikal, main kejar-kejar dan sebagainya.

Untuk minggu kedua, baru aku kerahkan mereka untuk mengisi masa mereka dengan aktiviti berfaedah. Untuk kali ini..aku mahu fokus kepada Rafique..memandangkan tahun depan dia akan ke tadika...tapi masih lagi belum lancar ABC.

Ayah pula...seperti biasa sibuk dengan kerja. Hari ini, ayah ke KL. Sudah beberapa hari ayah telah disediakan driver untuk mengambil dan menghantar ayah pulang. Pagi-pagi driver tersebut telah menunggu depan rumah. Mula-mula terasa janggal dengan style baru ini.

Pagi tadi sewaktu nak memanaskan lauk semalam, gas habis . Nasib baik..lauk semuanya masak petang semalam. So..pukul 11, ibu keluar ke kedai membeli gas. Petang baru ibu masak untuk makan malam. Hari ini, Melaka hujan sehingga ke petang..cuaca mendung..sejuk.

Tiada ulasan: