Jumaat, 17 Julai 2009

Nenek dan Atuk dah balik...

Jumaat 17 July 2009

Hari ini, pukul 3 petang ayah hantar atuk dengan nenek ke tempat yang telah dijanjikan dengan Teksi...kat TESCO Ampang. Asalnya nenek dan atuk nak balik semalam, tapi teksi yang ditunggu dari Maran, Pahang tak kunjung tiba. Hari ni bari dapat datang. Puas lah ibu dan ayah pujuk nenek dan atuk untuk tinggal lebih lama lagi, tapi yerlah..dah tahu atuk memang lorat nak tinggalkan rumah kat kampung tu. Nenek tak der masalah, ikut jer....

Sedihnya lah rasa, bila lah pulak nenek dan atuk nak datang ke rumah kita lagi......
Hari ni ibu dah habis bertungku, berurut, bertangas dan mandi air rebusan daun-daun. Alhamdulillah...segarnya rasa badan ibu. Malam tadi ibu demam dan sakit kepala...agaknya ibu tinggikan suara , maklumlah anak-anak lak puas dah ibu tegur tak juga dengar kata.....apalagi..pukul 8 malam, lepas makan malam, terus ibu masuk bilik...rasa nak demam dan sakit kepala. Atuk dah bising kat ibu...suruh biarkan ajer budak-budak..dah memang itu perangai budak-budak, jangan tinggikan suara sebab ibu masih belum kuat...tapi...itulah ibu tak tahan dengan jerit pekik anak-anak..dah lah hari dah malam....

Bila ayah balik.......ayah ambilkan ibu panadol dan segelas air..suruh ibu makan....alhamdulillah tak lama lepas tu...rasa macam dah lega sikit. Lepas tu, Balqis pulak buat hal, tak mau tidur..macam gelisah.....ayah pun dukung Balqis dan baca selawat serta ayat Kursi dan tiupkan pada Balqis...tak lama..atas dukungan ayah...Balqis tertidur dan bila letak jer...terus tidur....sedar tak sedar pukul 5 pagi baru Balqis bangun menyusu.