Rabu, 17 Februari 2010

Professor Klon...di mana kah kau......



Nampaknya, Professor Klon telah berjaya menghitamkan bekalan air dan mahu meluaskan jajahan takluknya. Tetapi....dengan gagahnya cicakman datang menyelamatkan keadaan. Hanya beberapa jam sahaja bekalan air dapat dibersihkan semula dan warna air bertukar menjadi putih seperti sediakala.

Hahahahhaa......itu lah dia yer kawnan-kawan, last week punya cerita. Inilah rupa dan warna air, sewaktu paip air dibuka waktu pagi. Terkejut dan loya melihatkan warna air yang sebegitu, macam air longkang. Baju-baju yang dibasuh menggunakan mesin pun habis kotor dan bertukar warna, terpaksa dibilas dengan tangan,...sib baik bibik setia menurut arahan.

Rupanya pihak Syabas ada menjalan kerja-kerja apa tah...tapi kami penduduk taman ni tidak dimaklumkan. Kebiasaanya, kalau apa-apa yang dorang nak buat, dorang akan maklumkan supaya pengguna menutup meter air untuk beberapa tempoh yang dorang beritahu.

Nasib baik, keadaan ni tidaklah lama.....cuma mana-mana paip yang menggunakan air tangki tu, memang lama lah keluar kaler air warna macam ni.....habis lah kotor nampak dalam mangkuk tandas, nak mandi pun...adehhh tak sampai hati rasanya....

Tiada ulasan: