Ahad, 25 Julai 2010

Happy weekend..


25 July 2010 - Ahad

Pagi ----->Tengahari

Happy Weekend....yezzzaaaa.....hari ini hari makan di luar.....
Pagi-pagi ibu dan ayah pergi ke pasar dan juga TESCO untuk membeli keperluan rumah. Lepas settle semua, ibu dan ayah bergegas pulang ke rumah untuk mmebawa anak-anak keluar makan, kebetulan pula hari ini taekwando anak-anak ibu di lewatkan ke pukul 1 tengahari. Anak-anak diberi pilihan oleh ayah...Nasi ayam atau KFC???...Huhhh..apalagi budak-budak lah katakan......sudah tentu pilih KFC...memandangkan tinggal lagi satu jam sebelum anak-anak ibu start latihan taekwando..jadi ayah membawa ke KFC Malim, lebih kurang, 5 minit berkereta dari rumah....

Sementara menanti hidangan...
Abang dan Balqis

Uda, Angah dan Ateh

Uda dan Angah..siap-siap pakai T-shirt dan seluar taekwando

Angah dan Ateh....ateh sibuk suruh ambil gambarnya

Balqis yang tka reti duduk diam....sekarang dia memang tak suka pakai apa-apa atas kepala dia..headband ke semua ditariknya

Khusyuk menikmati hidangan

Ayah tiba dengan hidangan

Budak comeiiii...iyyyaammmm

Comot....apa yang masuk dalam mulut..diluahkan semula...




Petang------>Malam

Petang...ala...kalau dah pukul 7 tu kira malam lah kan...ayah bawa kami menikmati makan petang/malam ikut sukalah nak panggil apa....ke Restoran Subaidah di MITC Ayer Koroh. Ada yang minta roti telur ada yang minta mee goreng dan anak-anak ibu sibuk nak minum Jus Apple asam boi....ok lah..ayah pun ikut jerlah selera anak-anak dan selera ibu...heheheh.

Tengoklah budak kecik ni, rambut manjang serabut...ibu pakaikan dia headband...ditariknya, tapi rasanya ni dia baru bangun tidur ni....yerlah balqis..masuk jer kereta mesti tidur

Ibu suapkan dia tak mau, nak makan dalam pinggan sendiri beserta sudu...tapi akhirnya guna tangan juga....tu tengah suap mee....

Anak-anak....memang berselera kalau menghadap makan-makan ni....;)

Ibu sedang tiupkan mee...nak suapkan idzham....beria suruh ibu tiupkan...

Ibu sebelah tangan layan balqis dan sebelah lagi layan idzham.....


Idzham ni makannya tak banyak mana..asyik minum air jer...



Malam

Setelah selesai makan, kami singgah di kedai emak...lama sungguh tak jumpa emak......rindu sangat dengan emak....di sebabkan dan malam...jadi nak jumpa emak kenalah pergi kedai mak, kalau pagi-tengahari, bolehlah jumpa mak kat rumah. Kali ni lama kami bersantai di kedai mak, yerlah...lama tak jumpa macam-macam cerita dikongsi.

Anak-anak ibu...hmmm...sukalah kalau datang kedai mak....gula-gula lah, keropok lah, ice-creamlah, mak memang suka layankan cucunya...Si firdaus pula..suka temankan Mak Long kat kaunter...jadi pembantu cashier lah tu kononnya....

Bergambar beramai-ramai di depan kedai mak...bersantai di situ...



Ibu suka dengan gambar ni........emak dan Balqis.....cantik gambar emak dan Balqis.


Tiada ulasan: