Selasa, 24 Mei 2011

Susahnya mau sikat.......




Rambut Balqis ni kan.....sebelah bawah agak kerinting, susah mau di sikat.....selalu time nak sikat rambut terutama selepas mandi....mesti dia marah.....sakit..walaupun ibu dah try sikat slow-slow.....



Ada sekali tu, ibu nak beli sikat untuk gantikan sikat ibu, Balqis lak sibuk nak sikat yang satu ni, sikat ni kecik jer...ayah kata alaaa...beli jerlah...biarkan dia nak yang tu..walhal balqis dah ada sikatnya sendiri, tapi lain la bentuknya.


Sekali bila time ibu sikat rambut balqis....aik...masalah kusut tiada lagi...:)


Mana-mana pergi semua orang asyik memuji rambut si Balqis ni (tak apalah..anak tak tau dirinya dipuji, ibu nya lah yang kembang setaman.......). Sebenarnya kan....haaa..kalau ibu cakap ni mesti ayah kata.."Ekk..elllleeehhhh...semua yg cantik, semua yang bagus ikut ibu yerr"....hahahha..tak apalah.....sebenarnya rambut Balqis ni memang ikut rambut ibu sewaktu ibu kecik-kecik dulu, tak percaya tanya nenek...nanti kalau ibu jumpa gambar ibu yang tu..ibu letakkan...haa....bandingkan lah...




Haaa...berbalik cerita tadi.....ramailah yang kata rambut balqis ni cantiklah, siap ada sorang chinese tu tanya..."Ini rambut betul kaaaa?"....haiyyaaaa.......betul loooorrr.....tak kan mau buat rambut si kecik ni...udah lah kerinting, rambut balqis ni perang kemerah-merahan..againnn.......macam rambut ibu dulu...hahaha...ayahhh.......




Paling tak tahan tu..ada yang kata...."Anak engkau ni macam orang inggeris","macam mat salleh", "macam anak orang Arab"..haaaa.....aduhhhh......kalau la ada alarm utk ukur tahap kembang akibat dipuji...sure berbunyi dah "Teeetttttttttt"....tak apalah...orang nak puji..terima kasih lah.....

Tiada ulasan: