Selasa, 14 Jun 2011

Balqis....menghampiri usia dua tahun



Gambar ni bila balqis bad mood, terpaksa bangun pagi time ibu nak hantar idzham..... tak boleh lupa..tiap kali bangun pagi..ayah kata.."anak singa dah bangun".....dengan rambut dia yg kusut tu dnegan terus menangisnya....



Balqis...balqis..bikin ibu pening..bikin ibu kelam kabut......balqis uwaaaa...ibu pun sama nak uwaaaaaa juga........

Sudah dua hari Balqis buat perangai baru......bangun pagi jer dia mesti menjerit-jerit menangis lagak seperti orang kena pukul...kena dera....aduhhhh.......tak cukup dengan menangis..dia akan tarik-tarik tangan ibu....dia nak suruh ibu tidur lagi dengan dia dan susukan dia....

Masalahnya....bukan ibu tak mahu..tapi ibu kena siapkan idzham..mandikan idzham, lapkan dia, pakaikan baju, stokin,kasut, sikatkan rambut idzham, buatkan milo idzham........dan seterusnya hantar idzham ke tadika....

Balqis pulak menangis..menjerit....tak pernah lagi tengok dia macam tu..ibu dah pening....dah kelam kabut...nak marah ...sudah pastilah perasaan marah tu datang..tapi..ibu control..control...cuba pujuk dan cakap baik-baik..dan sudahnya..ibu biarkan dia macam tu jer....buat derrkkkk...jer..siapkan juga idzham dan angkat dia sekali masuk dalam kereta.....terus-terusan dia melalak dalam kereta...diam tak diam bila nak turun kereta di sekolah idzham...waduhhh...waduhhhh...bikin ibu runsing....keluar segala peluh ....tak tahu lah peluh jantan ke peluh betina ker.........huhuuhuh....berapa lama agaknya balqis nak berkeadaan seperti tu setiap pagi....


Lebih kurang 2 minggu lebih lagi balqis akan masuk usia dua tahun....dah besar dah anak dara ibu ni........

Tiada ulasan: