Ahad, 1 Mei 2011

Ikan Bakar Umbai

Hari Ahad...seperti biasa...hari untuk ibu cuti....cuti masak jer tau...kerja lenlain jalan seperti biasa. Dari pagi la, jjcm kat luar.....brunch kat Beriani di Bukit Baru....ok lah...not bad lah...tapi masih tak umpphhh...sangatlah ibu rasa......tak tau lah orang lain kan....


Untuk dinner, ayah suggest makan ikan bakar. Kali ni ayah nak bawa kita di Ikan Bakar Parameswara di Umbai...sebenarnya bersebelahan jer dengan Ikan Bakar Terapung tu. Ayah dah bagi warning awal-awal kat ibu.....ramai sangat orang dan kena ambil nombor. Sampai jer...tuuuu diaaaa......macam apa ntah umat manusia....ayah beratur sementara ibu cari meja kosong...huhuhuh.....nggak ada lah meja kosong.....tiba-tiba kan..agaknya ada sorang makcik ni..eh..makcik ker...aaaaa..lebih kuranglah...panggil ibu....rupanya dia panggil sebab dia sekeluarga dah nak habis makan...so..dia panggil ibu suruh duduk kat dia..alhamdulillaaahhh...terima kasih makcik..terima kasih..tatkala ramai lagi yang menunggu meja kosong....ibu pula mudah jer dapat meja....agaknya..makcik tu kasihan tengok ibu yang berderet askar di belakang mengikut mana ibu pergi dengan mengendong si kecik ni...rezeki...



Ayah, sambil beratur tu sempat snap gambar ibu sedang book meja :)




Ini bukan pasar yer...ini sewaktu orang ramai beratur untuk memilih ikan untuk di masak
Ikan Masak Tiga Rasa
Ikan Bakar
Sayur campur
Sotong goreng

Alhamdulillah...kenyang....anak-anak bukanlah jenis yang kuat makan....ibu dan ayah lah yang jadi tukang perabis....apa pun terima kasih ayah....:)