Khamis, 16 Jun 2011

Taman...boleh kot !!


Boleh ker dipanggil taman ni ekkk..? Sakit dan melecet jari ibu, mengerjakan rumput rampai di taman ni...trim rumput guna gunting pokok tu.....rumput dah panjang. Ibu juga trim sikit-sikit pokok. Dah lama terbiar taman ni......itu jerla pokok yang ada di taman sekangkang kera kat rumah kita ni. Kadang-kadang nak jer minta ayah simenkan ajer taman tu, tapi tak best la pulak tak ada kawasan yang hijau. Dari sehari ke sehari ibu ajak ayah beli pokok-pokok nak kasi meriah lah taman tu...tapi...ayah selalu kata...pokok yang ada pun tak terjaga...ini pulak nak tambah yang lain...huhuhuhuhu...sedih...sedih ibu. Ayah kata tangan ibu ni tak rasi tanam pokok, tapi tuuuuuuuu....semua pokok tu ibu lah yang tanam...hehehe..hidup gak tu....


Banyak lagi rumput yang belum trim, ibu dah surrender...tak sanggup dah...duduk mencangkung lak buat ibu gelap mata...bila bangun jer semua gelap....kang pengsan kang sapa nak tolong......balqis..?...ohhh....ya balqis tolong ibu kutip daun-daun masuk dalam beg plastik sampah..:)


Nampak tak sebelah kiri tu ada banyak batu-batu..haaaa..itu dulu sebenarnya kolam..ada ikan dalam tu, lepas tu bila duduk puchong...kolam tu terbiar sahaja...ikan pun ntah sapa yang cilokkk....so..kolam tu dah macam jadi tempat pembiakan nyamuk.....bila pindah semula Melaka...ayah kata kambus lah kolam tu..lagi pun kita ada baby....bahaya pulak...


Ibu kena buat ansur-ansur lah nampaknya men"trim" rumput-rumput tu......tak larat wehhhh......melecet dah tangan ni......lepas tu di celah-celah pokok tu kekadang ada katak tau...haaaa...itu yang ibu seriau....kalau dah jumpa katak..alamat berbulan lah pulak ibu jengah taman tu......

Ada sesiapa nak tolong ibu...? atau..kita simenkan jer kawasan tu dan tanam pokok bunga dalam pasu jer...ker gituuuu......???